Saturday, July 4, 2020

ALKISAHNYA ll

Bismillah

Okey ni sambungan post dari post alkisahnya sebelum ini. So basically aku ni sebenarnya banyak sangat nak bagitau dekat korang apa aku rasa sekarang haha, but you know aku rasa takde orang pun yang baca post aku sebenarnya haha. But it’s okey. Aku tetap nak mengarang walaupun takde orang baca post aku hahaha.

Aku baca semula post aku sebelum ni, banyak pulak typo dalam tu alamak tapi takpe la aku rasa orang paham kut apa aku nak cerita tu hehehe. So tau banyak typo sebab aku tak sempat nak pikir pasal typo-typo ni sebab aku banyak benda nak tulis. kalau lambat tulis nanti hilang wei, betul ni. tetibe je rasa lemau kalau ada idea nak tulis tapi kena betulkan dulu typo tu. Spoil! So sebab tu aku kalau nak betulkan typo tu, dua tiga hari akan datang gitu atau lepas dah post semua cerita baru cek hahaah da ke macam tu perangai 😂😅

So aku nak sambung sikit pasal kawan ni. So since aku sekarang ada la beberapa ketul yang aku rasa selesa and anggap dia kawan baik aku, so aku rasa lega sangat. Kita kena tahu yang orang ni banyak peel yang sukar dimengertikan. So aku ni jenis yang kat depan-depan jaga perangai jugak tapi kalau dekat virtual life haaa kau, kau tengah melihat dan mengenal seorang yang lain gitu. Maksudnya aku ni bukanlah jenis crack macam ni hihi tapi ada je time aku kepala tak betul aku bagi je orang tengok perangai tak senonoh aku ni.

Tapikan r

Aku memang rasa best gila tulis benda-benda camni dekat sini. Rasa macam tengah bercakap dengan kawan tapi sebenarnya tah ada tah tidak orang perasan kewujudan blog aku. Aku jenis suka benda-benda simple je, tak straight sangat and sempoi. Aku ada la tengok sesetengah blog senior aku tu, uish bapak ah ilmiah gila. Seram aku. Sebab tu aku rasa macam insecure sikit kalau nak suruh orang baca blog aku sebab memang kalau rasa nak baca benda-benda tauladan ke benda-benda yang berilmiah gitu memang blog aku ni out la.

Aku buat blog ni kan bukan sebab nak tulis benda-benda camtu, aku buat blog ni sebab aku memang selalu crave nak bercakap. Aku pulak kalau nak bercakap bukan benda-benda penting pun sebenarnya, tapi lebih macam up-to-date apa yang jadi dekat aku sebenarnya.

So kat sini, kalau aku tulis, aku macam boleh pantau la diri aku ni macam mana. Since aku ni kekadang bukan sihat pun, jadi kena la kan take extra precautious dekat diri ni.

Hari ni actually aku paksa tau diri aku untuk bangun buat kerja and pretend aku okey what so ever tapi you know what? It’s work. I mean aku macam okey dah dari semalam. So kat sini nak kata kalau kita macam tak bermotivasi atau tibe-tibe macam mood tak betul tu kan, apa kata la try apa yang aku buat.

Aku mula-mula bangun dari tidur tu aku duduk dulu sambil merenung bilik aku yang gelap romantic ni. Lepas tu aku stretching sikit-sikit biar urut saraf aku ni tak tegang sangat. Lepas tu tarik nafas panjang-panjang and hembus sampai rasa nafas semua keluar. Pastu ulang-ulang sampai rasa boleh control diri.

Since aku nijeis macam lambat hilang bad mood tu, aku bukak la phone tengok benda-benda yang lawak sikit. Tengok crush tengah buat apa, eh hahaha macam tu la lebih kurang. Aku gurau je ada crush. Cakap pasal crush aku tak crush dekat sape-sape don’t worry. Bukan takde yang berkenan tapi tu la. Biar la. Aku nak bersenang-senang dengan diri aku dulu.

Kalau orang kata, “crush je pun” to me la kan, tu macam kita sedang memberi harapan dekat dia jugak tapi sembunyi-sembunyi. Apo gitu, baik cakap terus. Dia reject kita move on je la hahaah. Senang tak payah la buang masa lama-lama dekat benda yang tak pasti.

Aku pernah tau dulu-dulu crush dekat seseorang. So apa aku buat aku bagitau je dia apa perasaan aku. Aku ni memang bodoh jugak sebenarnya sebab kadang aku malas nak piker panjang-panjang dengan tindakan aku ni. Aku bila bagitau tu mesti la dengan harapan dia macam “eh, boleh kut bagi chance nak kenal-kenal dengan aku” hahah tetapi tidak wei. Yang bagusnya crush aku ni dia reject aku dengan cara yang sangat baik dan lemah lembut. Yang tu aku suka.

So bila dah kena reject tu kita move on je la wei walaupun sedihkan. Tapi kita tak boleh la sedih lama-lama sebab tu memang risiko dia kalau terlebih berani hahaha.

Okey, so kembali ke topic asal, lepas aku macam dah gain something good and macam ada terlihat aura-aura positif menerawangi sekeliling aku ni, so aku bangun kemas-kemas katil, sapu bilik pastu baru keluar jenguk manusia.

Sebenarnya dalam apa jua pun, kita patut latih diri kita prepare pagi kita dengan sesuatu yang baik. Kalau aku rajin terlebih atau tiba-tiba rasa hari tu pagi tu nampak tenang, matahari macam ceria je nampak aku, aku akan workout pagi tu. Pergh rasa lega rasa. Rasa macam aura positif tu ketuk-ketuk pintu rumah nak masuk.

Ni terbayang pun rasa lega, kalau buat ni memang confirm hari tu kawan aku dapat hadiah hahahah. Jadi inilah serba sedikit tips aku nak kongsikan macam mana nak handle bad mood di diang hari. Tapi tu la kan, kadang aku tak selalu begini. Marilah kita berdoa semua supaya sentiasa pagi kita ni sentiasa tenang dan ceria dan paling penting penuh rahmat Dia.

Apa lagi nak aku nak cakap eh, aku rasa tadi macam banyak je aku nak kata tapi dah hilang dah. So takpe la, lain kali pulak kita sambung sesi perbualan kopi O nasi lemak kita ni ye.

Until we will see again. Bye yihik! 😆


No comments:

ALKISAHNYA ll

Bismillah Okey ni sambungan post dari post alkisahnya sebelum ini. So basically aku ni sebenarnya banyak sangat nak bagitau dekat korang a...