Wednesday, July 1, 2020

SIAPA DIA

Bilakah masa kita akan terasa dalam fantasi?

Seperti gema dalam kepala ingin katakan sesuatu

namun ia tidak jelas kedengaran

Semakin hari semakin keliru dengan diri

Siapa dia di sini?

Siapa dia?


Aku terpana dengan kewujudannya secara tiba-tiba

Datangnya tiba-tiba

Pergi juga tiba-tiba

Aku keliru

Aku tidak mengenalinya

Aku bukan lagi seperti dulu

Jelas, aku tidak seperti dulu lagi

Siapa dia?

Aku mengenalinya tetapi tiada ingatan untuknya 

Aku lagak seperti seorang asing padanya

Aku bagai tidak mengenalinya

Bagai ini pertama kali aku melihatnya

Siapa dia?

 

Aku keliru

Sungguh keliru

Aku pernah melihat hati dan rasanya

Pernah berada ditempatnya

Aku ketawa sendiri


Namun terasa kosong kini

Aku tidak mengerti

Dia bagaikan seorang asing untukku

Sungguh asing sekali

Siapa dia dalam diriku?

Aku kasihan dia

Namun aku tidak tahu apa perlu aku lakukan padanya

 

Aku tidak mengerti

Aku tidak mengerti apa sekarang yang dia rasa

Aku melihatnya bagai patung yang tidak berperasaan

Aku tidak mengerti kesakitannya

Kosong

Walaupun dicuba perah siapa dia tetap aku tidak mengingatinya

Siapa dikau?

Siapa dikau sahabat?

 

Kepala aku sakit

Memikirkan apa yang kau cuba sampaikan

Sudah sekian lama kau pergi

Aku bagaikan seorang yang terlupa ketika dulu 

Aku juga pernah berapa ditempatnya

Kini dia kembali

Namun aku seperti tidak mengerti

Perasaan dan pandangan itu

Maafkan aku

Kita bukan lagi sama

Kau dan aku bukan lagi sejiwa

Berpisah namun masih bersama

Kerana kau adalah aku

Selamanya kau adalah aku

Selamanya aku adalah engkau

Selamanya


No comments:

ALKISAHNYA ll

Bismillah Okey ni sambungan post dari post alkisahnya sebelum ini. So basically aku ni sebenarnya banyak sangat nak bagitau dekat korang a...